Super Troubadour

Jack Stafford has always been a documentary songwriter—a modern-day troubadour—writing non-fiction songs always with a goal to either instruct, educate or maintain a historical record.

Now with Podsongs—his new podcast project—he is taking this a step further. Three times a week he interviews inspirational people and creates a song based on their story and their work.

Deeper and deeper
His last album ‘Deeper’ was a series of self-help songs that will help people get perspective on the current Corona crisis. The songs are inspired by his own life experiences and mental struggles. From a toyboy lifestyle in Amsterdam that led to a breakdown after his fashion business failed—to living as a nomadic troubadour, visiting 45 countries by bicycle and playing over 700 house concerts in return for a place to sleep. He developed through all these experiences, countless self-help books and podcasts, and Vipassana meditation. His Self-Help project is the middle piece in a trilogy of Body, Mind, Spirit albums—the Body was tackled with his Ayurveda songs.

Jack lives in seclusion in the South of Italy. When not making music, he is an Ayurvedic Practitioner, meditation teacher, Acroyoga dilettante, permaculture gardener, touring cyclist, student of metaphysics and Italian representative of The Aetherius Society

 

Italiano:

Cantautore di auto-aiuto

Il nuovo album "Deeper" di Jack Stafford è una serie di canzoni di auto-aiuto che aiuteranno le persone ad avere una prospettiva sull'attuale crisi dei Corona. Le canzoni sono ispirate alle sue esperienze di vita e alle lotte mentali. Dallo stile di vita da toyboy ad Amsterdam che ha portato a un crollo dopo che la sua attività di moda è fallita: vivere come trovatore nomade, visitare 45 paesi in bicicletta e suonare oltre 700 concerti in casa in cambio di un posto dove dormire. Si è sviluppato attraverso tutte queste esperienze, innumerevoli libri e podcast di auto-aiuto e la meditazione Vipassana. Jack è un cantautore documentario - un trovatore moderno - che scrive canzoni non di fantasia sempre con l'obiettivo di istruire, educare o mantenere un record storico. Il suo progetto di auto-aiuto è il pezzo intermedio di una trilogia di album di Body, Mind, Spirit: The Body è stato affrontato con le sue canzoni ayurvediche. Jack vive in isolamento nel sud dell'Italia. Quando non fa musica, è un praticante ayurvedico, insegnante di meditazione, dilettante di Acroyoga, giardiniere di permacultura, ciclista da corsa, studente di metafisica e rappresentante italiano di The Aetherius Society.

Sign up to mailing list to receive a free album